2011/12/07

En klänning, ett par vantar och några pepparkakor

Okej. Då har jag hämtat mig lite från bakslagen tidigare idag.
För att trösta mig själv lite började jag på med ett projekt som legat på väntelistan. En vikingaklänning börjar snart ta form. Tyvärr kan jag inte göra klart den innan jag fått tag i ett par ordentliga spännbucklor, men nu är den påväg i alla fall!


Rödbrunt tunt ylle, riktigt vackert tyg om jag får säga det själv.

Kan ju på samma gång ta och visa ett par nålbundna vantar jag fick klart för en tid sen också. Barnvantar i blått yllegarn. De ska eventuellt få någon utsmyckning så småningom, men eftersom jag inte bestämt vad det skulle vara ännu så får det vila lite. Är det någon som skulle vara intresserad av dem och har några synpunkter på eventuell utsmyckning är det bara att ta kontakt!


Nu ska jag knapra vidare på de pepparkakor jag bakade igår. Ute snöar det, och jag hoppas det inte smälter bort så fort den här gången!


2 kommentarer:

  1. Så skönt att du torkat "tårarna" och har så mycket på gång. Hur du hinner förstår jag inte, men det verkar gå bra undan.Kram.

    SvaraRadera
  2. Gud vilka fina pepparkakor! Superfina. Mvh Elina

    SvaraRadera