2011/08/02

Ovanlig måndag

Veckan började minst sagt lite ovanligt.

När jag kom till jobbet för att inleda sista arbetsveckan där såg jag direkt att något var fel. Vattnen brukar se väldigt blått ut, pga den blå duken på botten. Nu såg det i det närmaste ärtsoppsgrönt ut. Närmare undersökning visade att en ovanligt låg vattennivå över helgen (som lett till att vattnen stod stilla och inte cirkulerade som vanligt) gjort att det börjat växa en massa alger på botten. Bassängen stängdes för dagen, och jag fick vackert plumsa i och börja skrubba botten medan vatkmästaren satte igång att byta vatten.

Arbetsdagen tog slut lite tidigare än vanligt, så jag och mor bestämde oss för att åka till Kristinestad och se om vi skulle hitta nåt trevligt och passa på att fika på Cafe Vinkel. I affären på Vinkel fanns en massa fint, så mor köpte födelsedagspresent till mig och jag julklapp till henne, och så lovade vi högtidligt att glömma bort vad den andra köpt. Dessutom hittade vi en hel del annat också. Jag köpte fina krokar som ska få komma till skären bara jag hittar rätt bräda att skruva fast dem i och ett par simskor som ska få följa med till Grekland. Enligt svärmor kan de vara bra att ha när vi ska vandra upp för Styx.


Väl hemma igen hade jag ställt in mig på en lugn hemmakväll med godis och film, men så blev det inte riktigt. Syster ringde nämligen till mor och sa att hon cyklat omkull och fått ett jättestort sår. Mycket rikgit var såret inte alls vackert, så det blev en färd till akuten först i Närpes och sedan till Vasa då såret gick ända in till knäleden. 11-tiden igår kväll hade fortfarande inte
läkaren i Vasa kommit, så då kom mormor och morfar efter mig, och mor och syser fick förbereda sig på en lång natt. Lite över 4 kom de äntligen hem, syster ordentligt ihopsydd på knät, armarna i bandage och kryckor som sällskap den närmaste tiden.


Nu hoppas vi bara hon blir bra fort och att knät läker som det ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar